Nejčastější otázky a odpovědi
Nakupující
-
Budu za zboží/službu platit něco navíc, pokud přes Dobromat nakoupím?
Ne. Zaplatíte stejnou částku, jako kdybyste nakupovali v internetovém obchodě přímo, bez předchozí návštěvy Dobromatu.
-
Musím Dobromat navštívit vždy, když chci svým nákupem podpořit nějakou organizaci?
Ne, stačí si do prohlížeče přidat pomocníka. Při nákupu tak na podporu své oblíbené organizace nikdy nezapomenete.
Pokud pomocníka nemáte, je potřeba před nákupem navštívít Dobromat, aby příspěvek pro organizaci vznikl.
-
Odkud pocházejí příspěvky, které organizace obdrží, když při nákupu neplatím nic navíc?
Internetové obchody vyplatí příspěvek z marže, kterou na zakoupeném produktu mají.
-
Kolik peněz organizace z mého nákupu získá ?
To se dozvíte před samotným nákupem v okně, které se Vám zobrazí hned potom, co vyberete obchod, organizaci a stisknete tlačítko „Začít nákup“. Některé obchody poskytují příspěvky v různých výškách, a to podle toho jaký druh zboží zakoupíte. V takových případech uvádíme minimální a maximální hodnotu příspěvku.
-
Udělal/a jsem nákup přes Dobromat, na mém kontě však nebyl zaznamenán. Proč?
Důvodem může být to, že:
- máte ve svém počítači zablokovány cookies. Pokud jsou cookies zablokovány, internetový obchod neví, že jste v něm nakoupili. Odblokujte si cookies.
- používáte blokování reklamy (Adblock, uBlock Origin apod.), které blokuje přesměrování do obchodů nebo zamezí přenosu informací o nákupech. Obchodníci pak nevědí, že nákup byl proveden pomocí Dobromatu. Je třeba mít během nákupů blokování reklamy vypnuto.
- nejste přihlášen/a ve svém kontě na Dobromatu. Pokud máte účet podporovatele, doporučujeme se v rozšíření přihlásit. Stačí kliknout na ikonku rozšíření v prohlížeči a kliknout na tlačítko Přihlásit se.
- jste mezi použitím Dobromatu a nákupem na stránce internetového obchodu navštívili jiné webové stránky nebo jste použili jiné rozšíření do prohlížeče. Vyvarujte se toho.
Pokud nám ve svém kontě podporovatele poskytnete bližší informace o nákupu, můžeme případné nesrovnalosti s obchodníky proaktivně řešit. Zvyšuje se šance, že příspěvky budou poskytnuty i když nastanou technické problémy.
-
Obchod, ve kterém jsem plánoval/a nakoupit, zmizel z nabídky. Proč?
Může se stát, že některé obchody dočasně pozastaví svou účast. Abychom předešli tomu, že si zvolíte obchod v době, kdy by mohlo dojít k nevyplacení příspěvku, dočasně ho stáhneme z nabídky. Pokud je to možné, zkuste svůj nákup odložit na další den. Většinou je již obchod opět k dispozici.
-
Mezi organizacemi není zrovna ta, kterou bych chtěl/a nákupem podpořit. Proč?
Daná organizace o nás pravděpodobně ještě neví. Budeme rádi, pokud jí o nás dáte vědět.
-
Mezi obchody není zrovna ten, ve kterém chci nakoupit. Proč?
Obchod nepodporuje vyplácení příspěvků nebo ho neznáme. Dejte nám tip. Pokud to bude možné, rádi ho do Dobromatu zapojíme.
Nestátní neziskové organizace
-
Co je Dobromat a jak nám může pomoci?
Přečtěte si základní informace o Dobromatu :)
-
Může být na Dobromatu i naše organizace?
Ano, pokud jste v Česku registrovaná nestátní nezisková organizace, zapojte se!
Nestátní neziskové organizace registrované na Slovensku se mohou zapojit zde.
Máte organizaci v jiné zemi? Kontaktujte nás. -
Musíme něco platit, abychom na Dobromatu mohli být?
Ne. Dobromat můžete využívat bezplatně.
-
Jaké povinnosti vyplývají z toho, že na Dobromatu jsme?
Žádné. Nezapomínat však na skutečnost, že Dobromat je pouze nástroj. Záleží tedy jen na Vás, jak dobře ho využijete. Čím úspěšnější budete, tím více příspěvků z nákupů získáte.
-
Co můžeme udělat proto, abychom získali co nejvíce příspěvků z nákupů?
Pravidelně nabádejte své členy, podporovatele, fanoušky, partnery a dárce k tomu, aby při internetových nákupech vždy používali Dobromat. Nezapomeňte, že Vaši organizaci musí před nákupem vybrat jako příjemce příspěvku.
-
Máte něco, co nám pomůže získat větší množství příspěvků pro naši organizaci?
Ano. Připravili jsme pro Vás několik pomůcek a materiálů, které můžete využívat. Pokud potřebujete něco dalšího, kontaktujte nás.
-
Jak zjistím, kolik příspěvků na Dobromatu má naše organizace?
Aktuální stav Vašeho účtu naleznete ve svém kontě na Dobromatu.
-
Kdy příspěvky získáme?
Příspěvky vyplácíme na požádání, a to v prvním měsíci každého čtvrtletí po dosažení minimální částky 1 500 Kč. Pokud jste na tuto částku nedosáhli, převedeme Vám zůstatek do dalšího čtvrtletí.
-
Jak máme příspěvky od Dobromatu zúčtovat?
Příspěvek je osvobozen od daně z příjmu. Netřeba nám vystavovat ani fakturu. Detaily, jak přesně ho účtovat, Vám rádi poskytneme při vyplácení prvního příspěvku pro Vaši organizaci.
Obecné
-
Proč do Dobromatu přidat i můj e-shop?
- bezplatně oslovíte tisíce potenciálních zákazníků
- přivedeme Vám nové dlouhodobě věrné zákazníky
- získáte reputaci obchodu, který podporuje neziskové organizace
- jméno obchodu bude spojeno s originálním konceptem, což můžete využít ve své vlastní propagaci
- přinášíme růst návštěvnosti, tržeb, zisku a povědomí o značce Vašeho internetového obchodu za minimální náklady ve srovnání s jinými marketingovými kanály
- vzhledem k jedinečnosti konceptu a jeho veřejně prospěšnému charakteru, očekáváme nemalý zájem veřejnosti a médií. Tato pozornost se přenese i na obchody, které s Dobromatem spolupracují
- už v prvním roce existence jsme zprostředkovali spolupracujícím internetovým obchodům 4 614 nákupů v celkové hodnotě 9 453 876,48 Kč.
-
Jak přidat do Dobromatu můj e-shop?
Kontaktujte nás.
email: eshop@dobromat.cz
tel.: +421 903 103 906 -
Z čeho je financován provoz Dobromatu?
Dobromat je financován z odměn od internetových obchodů. Přitom se snažíme získávat strategické partnery, kteří nám za spojení jména s tímto charitativním projektem na oplátku pomáhají projekt financovat.
-
Proč se stát strategickým partnerem Dobromatu?
Získáte:
- prestiž
- zviditelnění na společenské i sociální úrovni
- reputaci společnosti, která podporuje neziskové organizace udržitelným způsobem
- spojení Vaší společnosti s originálním systémem podpory neziskových organizací
- vliv na pomoc organizacím, které patrí mezi příjemce podpory od Dobromatu
- umístění Vašeho loga v pravidelných newsletterech
- umístění Vašeho loga na FB stránce Dobromatu
- umístění Vašeho loga, s přímým linkem na Vaši stránku, na webové stránce Dobromatu tak, aby bylo viditelné při celém procesu přesměrování návštěvníka do obchodu a výběru podporované organizace
-
Jak se mohu stát strategickým partnerem Dobromatu?
Kontaktujte nás na tel. č. +421 903 103 906. Rádi si s Vámi popovídáme o možnosti spolupráce.